Zašto je struktura kategorija presudna?
Struktura webshopa određuje koliko će se lako korisnici snalaziti, a Google razumjeti tvoju ponudu. Ako su kategorije zbunjujuće, preširoke ili previše detaljne, kupci će izgubiti strpljenje i napustiti stranicu. S druge strane, jasno i logično organiziran webshop skraćuje put do kupnje i povećava šanse za konverziju.
Kako odrediti glavne kategorije?
Glavne kategorije webshopa trebaju odražavati način na koji kupci razmišljaju, a ne kako ti interno vodiš poslovanje. To znači da nazivi moraju biti razumljivi i opisni. Umjesto generičnih oznaka poput “Proizvodi” ili “Ostalo”, koristi konkretne izraze kao što su “Ženska odjeća”, “Muške tenisice” ili “Dječje igračke”. Idealno je imati između pet i sedam glavnih kategorija – dovoljno da pokriješ asortiman, ali ne toliko da preopteretiš navigaciju.
Kako rasporediti podkategorije?
Podkategorije služe za preciznije filtriranje ponude. One se dodaju tek kada imaš dovoljno proizvoda da imaju smisla. Na primjer, unutar kategorije “Ženska obuća” podkategorije mogu biti “Čizme”, “Sandale” i “Tenisice”. Svaka podkategorija trebala bi imati vlastitu stranicu s optimiziranim naslovom, kratkim uvodom i pregledom proizvoda. Na taj način ne samo da pomažeš korisniku, nego stvaraš dodatne SEO ulazne točke.
Kategorizacija proizvoda iz perspektive SEO-a
Kada razmišljaš o strukturi, uvijek uključi SEO. Kategorije i podkategorije trebaju sadržavati ključne riječi koje kupci pretražuju. Na primjer, stranica “Ženske torbe” bolje se rangira od općenitog naziva “Torbe”. Svaka stranica kategorije može biti optimizirana naslovom (H1), meta opisom i kratkim sadržajem koji objašnjava ponudu. To povećava vidljivost na Googleu i dovodi promet koji je spreman na kupnju.
Filtri i sortiranje kao dio strukture
Kada webshop ima veliki broj proizvoda, filteri i opcije sortiranja postaju jednako važni kao i same kategorije. Korisnici očekuju da mogu filtrirati po cijeni, veličini, boji ili brendu. Filtri moraju biti jednostavni i prilagođeni mobilnim uređajima, jer većina kupnji danas dolazi upravo s mobitela. Sortiranje po kriterijima poput “Najprodavanije” ili “Cijena uzlazno” dodatno poboljšava korisničko iskustvo.
Kako testirati strukturu webshopa?
Najbolji način je gledati webshop očima korisnika. Koliko klikova je potrebno da bi se stiglo od početne stranice do određenog proizvoda? Ako treba više od tri klika, struktura je vjerojatno previše složena. Testiraj s prijateljima ili postojećim kupcima – pitaj ih mogu li lako pronaći određeni artikl i što bi im olakšalo navigaciju.
Primjeri dobre prakse
Najuspješniji webshopovi imaju jednostavnu i jasnu strukturu: početna stranica vodi na glavne kategorije, one na podkategorije, a svaka stranica nudi dodatne filtere i prijedloge proizvoda. Na taj način kupac uvijek ima osjećaj kontrole, a Google dobiva čistu mapu sadržaja.
Zaključak
Struktura webshopa temelj je uspješnog online poslovanja. Jasne kategorije, logične podkategorije, optimizirani nazivi i dobro osmišljeni filteri čine iskustvo kupnje jednostavnim i ugodnim. Time raste zadovoljstvo kupaca, a s njim i prodaja. Ako želiš webshop koji je od početka posložen tako da koristi i kupcima i SEO-u, javi se Looka timu i izgradit ćemo strukturu koja donosi rezultate.