Kontakt

Kako promovirati web shop i privući što više kupaca

U današnjem modernom, užurbanom svijetu, kada nam svima uvijek nekako nedostaje vremena za obaviti sve što smo planirali tog dana – svaka minuta mnogo znači. Sve nam je bitnije da, trebamo li određeni proizvod, isti možemo kupiti bez da fizički odemo u neku od trgovina koje ga nude. Važno nam je da imamo mogućnost da ga kupimo online, u kratkom vremenu, s bilo kojeg mjesta na kojem se u tom trenutku nalazimo.

Internetska prodaja je tako, a posebno s pandemijom covida, postala itekako važna i mnogi su se odlučili iskoristiti njezine prednosti. No, u moru web shopova koji prodaju iste proizvode kao i vi, nije nimalo lako istaknuti se među jakom konkurencijom i privući kupce da odaberu upravo vas. Brojni su načini za privlačenje kupaca na vaš web shop, a mi u nastavku teksta donosimo neke od njih.

Kvalitetan sadržaj na stranici

Želite li privući kupce, ali i potaknuti ih da se uvijek iznova vraćaju na vašu stranicu i kupuju vaše proizvode, iznimno je bitno da im ponudite dobar sadržaj. Odlučite tko su vaši ciljani kupci i sadržaj prilagodite njima. Neka bude informativan, koristan, zanimljiv, privlačan. Pokrenite blog te se plasiranjem relevantnih informacija nametnite kao stručnjak u vašem području. Ili pak angažirajte gostujućeg blogera s renomeom i već raširenom vjernom publikom, koja bi mogla biti vaši potencijalni kupci.

Pažljivo birajte riječi kojima ćete najučinkovitije predstaviti proizvod koji nudite i njegove prednosti. Popratite ih kvalitetnim foto i video materijalom koji će zaintrigirati kupca da pretraži vaš web shop, te pronađe i kupi proizvod koji treba. Potaknite kupce da se uključe u kreiranje sadržaja te Vam pošalju fotografije i kratke video sadržaje iz kojih je vidljivo kako i gdje koriste proizvode kupljene od vas.

Pozovite kupce zadovoljne ostvarenom kupnjom preko vaše online trgovine da vam napišu recenziju te da potaknu i druge da posjete vaš web shop i kupe nešto od vas. Online kupovina kod nekih i dalje izaziva određenu sumnju i oprez, koje će odagnati spoznaja da su drugi kupci imali pozitivno iskustvo i da su zadovoljni kupljenim.

SEO optimizacija stranice

Prilikom kreiranja sadržaja, svakako obratite pažju da budu SEO optimizirani. SEO (eng. Search Engine Optimization) za cilj ima povećanje broja posjetitelja neke stranice kroz što bolje pozicioniranje iste na internetskim tražilicama kao što su Google, Yahoo, Bing i druge.

Postoji niz mogućnosti podešavanja i adaptacije na stranici kojima možete postići da bude visoko rangirana na tražilicama, a time i najposjećenija. Jedan od njih je korištenje ključnih riječi unosom kojih u tražilice, kupci mogu lakše i brže doći do proizvoda koje traže, a nudite im ih upravo vi. Osim toga, bitno je i korištenje meta oznake kao sažetka sadržaja web stranice, vidljivog prilikom prikaza rezultata tražilice.

Svi mi svakodnevno guglamo i, budimo iskreni, otvaramo uglavnom onu prvu stranicu koju nam tražilica ponudi. I zato je tu iznimno važno biti prvi.

Online oglašavanje

Osim SEO optimizacijom koja predstavlja dugotrajniji i teži put do prvog mjesta na rezultatima tražilice, isto možete, mnogo brže i lakše, ostvariti Google oglašavanjem. Imate li budžet za to, možete licitirati za ključne riječi i na taj način osigurati prvo mjesto među rezultatima tražilice, a time i veći doseg.

I Facebook oglašavanje također može biti vrlo učinkovito. Možete točno odrediti kome će se plasirati sadržaj koji želite, odnosno po spolu, starosti, lokaciji (…) odrediti da se vaš proizvod plasira upravo onima koji su pokazali interes za proizvode kao što su vaši i kojima bi oni mogli biti najzanimljiviji i najpotrebniji.

Prisutnost i promocija na društvenim mrežama

U vrijeme kada smo svi na neki način umreženi s ostatkom svijeta, društvene mreže kao što su Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i druge, predstavljaju jeftin, a s druge strane vrlo učinkovit medij za promociju vaših proizvoda. Uvijek je dobro imati i virtualni katalog na Facebook stranici, jer na taj način posjetitelji mogu vidjeti što sve nudite te jednostavno doći do vašeg web shopa.

Pozovite pratitelje da pozovu i svoje prijatelje da vas zaprate te na taj način proširite svoj doseg. Kada jednom proširite krug pratitelja, nemojte posustati s objavama. Jer ne budete li stalno prisutni, njihov će broj početi opadati. Odredite optimalnu dinamiku objavljivanja i držite njezin kontinuitet, vodeći računa o tome da sadržaj koji plasirate bude kvalitetan i zanimljiv.

Razmislite i o korištenju influencer marketinga, odnosno o sklapanju suradnje s nekim od influencera. To su osobe koje imaju veliku online publiku i utjecaj na odabire pratitelja prilikom kupnje. Recenziranjem ili video demonstracijom korištenja vašeg proizvoda, oni ga mogu predstaviti ogromnom broju svojih pratitelja i potaknuti ih da ga i sami kupe.

Partnerstvo sa srodnim web shopovima

Zašto ne biste sklopili partnerstvo koje će vam omogućiti da preko drugih doprete do što većeg broja potencijalnih kupaca? Povežite se s nekim od shopova koji imaju sličnu ciljanu publiku, odnosno kupce, ali vam nisu direktna konkurencija. Na taj način jedan drugom povećavate šansu za što bolji uspjeh na nemilosrdnom online tržištu.

Primjerice, ako prodajete opremu za rekreaciju i aktivnosti na otvorenom, dobro partnerstvo bilo bi s web shopom koji prodaje sportsku odjeću i obuću. Jer netko tko planira na planinarsku turu, trebat će odjeću, ali i opremu za taj pothvat. Potražit će adekvatnu jaknu na vama partnerskom web shopu, a preko njega doći i do vašeg te kupiti, primjerice, vreću za spavanje. Ili će na vašem potražiti suncobran za vruće ljetne dane, a na web shopu vašeg partnera kupaći kosti. Klasični „win-win” s obje strane na dobitku.

Nagrade, akcije, rasprodaje

Svi mi volimo nešto osvojiti, dobiti besplatno ili po nižoj cijeni. Iskoristite to te organizirajte povremene akcije, sniženja, odnosno rasprodaje na web shopu i na taj način potaknite kupce na kupnju. Ponudite potencijalnim kupcima određeni popust za prvu kupnju ili postojećima određene pogodnosti prilikom sljedeće kupnje.

Organizirajte nagradni natječaj na društvenim mrežama te pozovite pratitelje da se uključe. Takve su objave odlične za dijeljene na društvenim mrežama i uvijek su dobar način besplatne promocije. Imajte na umu da se mnogo puta pokazalo da je bolje ponuditi više manjih nego jednu veću nagradu jer sudionici stječu dojam da su im izgledi za osvajanje nagrade veće.

Neka barem dio nagrada čine vaši promotivni matetijali (majice, kape, kemijske olovke, privjesci za ključeve), neki praktični i dugotrajni artikli na kojima možete istaknuti adresu vašeg web shopa te ih  pretvoriti u mobilnu reklamu.

Offline oglašavanje

Iako možda poslujete, odnosno trgujete samo online, nemojte zanemariti dobre, stare načine offline promocije i oglašavanja. Ljudi i dalje puno gledaju televiziju i slušaju radio, a zanimljiva i kreativna reklamna poruka o vašoj online trgovini na bilo kojem od tih medija – neće proći nezamijećeno. Kao ni inovativni oglas na reklamnom panou na nekom prometnom mjestu kojim svakodnevno prođe velik mnoštvo automobila, biciklista, pješaka…

Osim ranije već spomenutih promotivnih materijala, izradite i podijelite letke, brošure i posjetnice na kojima ćete istaknuti informacije o vašem web shopu i ponudi. Otisnite iste i na ambalažu od vaših paketa, vrećice, kutije, automobil… Pritom, gdje god je to moguće, istaknute QR kod koji će kupcima omogućiti da jednostavnim skeniranjem dođu do onog što im nudite. Oni će zasigurno cijeniti uštedu dragocjenog vremena potrebnog da dođu do vašeg web shopa i kupe ono što traže.

Podijeli:

Kontaktirajte nas

Jeste li spremni za viši nivo poslovanja? Kontaktirajte nas i krenimo zajedno u digitalnu budućnost!