Zašto je navigacija ključ webshopa?
Navigacija webshopa funkcionira kao kompas – ona usmjerava korisnika i vodi ga do proizvoda koji traži. Ako je izbornik zbunjujući, pretrpan ili nelogičan, kupac će odustati i napustiti stranicu. Jasna struktura ne samo da poboljšava korisničko iskustvo, nego i pomaže Googleu da bolje razumije tvoj webshop i nagradi ga boljim pozicijama.
Kako postaviti glavnu navigaciju?
Glavna navigacija mora biti jednostavna i logična. Umjesto kreativnih i nejasnih naziva kategorija, koristi termine koje kupci prepoznaju, primjerice “Ženske torbe”, “Muške cipele” ili “Pokloni”. Idealno je imati između pet i sedam glavnih kategorija, dok se podkategorije dodaju samo kada su potrebne. Cilj je da kupac pronađe proizvod u najviše dva do tri klika.
Struktura kategorija i podkategorija
Jasna hijerarhija kategorija olakšava snalaženje. Na primjer: Odjeća > Ženska odjeća > Haljine. Svaka kategorija trebala bi imati vlastitu stranicu s optimiziranim naslovom, kratkim opisom i mogućnošću filtriranja proizvoda. Na taj način kategorije postaju dodatne SEO prilike i ulazne točke za korisnike koji pretražuju Google.
Zašto je pretraga važna?
Mnogi korisnici već znaju što žele, pa će odmah potražiti određeni proizvod. Zato je važno imati jasno istaknutu traku za pretraživanje koja je dostupna na svim stranicama. Dobar search bar nudi automatske prijedloge i tolerira pravopisne pogreške. To korisnicima štedi vrijeme i povećava šansu da će kupnju dovršiti.
Filtri i sortiranje proizvoda
Kada webshop ima veći broj proizvoda, filtri postaju neophodni. Kupci očekuju mogućnost sortiranja po cijeni, veličini, boji ili dostupnosti. Filtri moraju biti jednostavni i posebno prilagođeni mobilnim korisnicima, jer većina kupnji danas dolazi s mobitela.
Ne zaboravi footer i breadcrumbs
Donji dio stranice (footer) često se zanemaruje, a zapravo je idealno mjesto za kontakt podatke, informacije o dostavi i povratu, pravne dokumente i linkove na društvene mreže. Osim toga, breadcrumbs (navigacijska staza) jasno pokazuju korisniku gdje se nalazi i olakšavaju povratak na prethodne stranice. Google ih također koristi kao signal za SEO.
Navigacija na mobilnim uređajima
Budući da većina posjetitelja dolazi preko mobitela, navigacija mora biti prilagođena i malim ekranima. “Hamburger” izbornik, sticky navigacija koja ostaje na vrhu pri skrolanju i jasno istaknute najvažnije kategorije ključni su elementi za dobro mobilno iskustvo.
Zaključak
Navigacija webshopa odlučuje hoće li kupac pronaći ono što traži ili će otići konkurenciji. Jasna struktura kategorija, istaknuta pretraga, kvalitetni filtri i dobro posložen footer čine razliku između uspješne i neuspješne trgovine. Ako želiš webshop koji ima navigaciju prilagođenu korisnicima i SEO-u, javi se Looka timu i osiguraj iskustvo koje vodi kupce prema kupnji, a ne prema izlazu sa webshopa.